Przedsiębiorcy, którzy prowadzą m.in. duże zakłady przemysłowe i produkcyjne, są zobowiązani do zapewnienia pracownikom odpowiednich szafek lub szaf, w których będą mogli bezpiecznie przechowywać ubrania na zmianę, obuwie oraz cenne przedmioty. Mowa tutaj głównie o smartfonach, zegarkach i portfelach. 

Jakie szafki bhp dla pracowników wybrać?

szafy ubraniowe bhp do pracyZe względu na trzymanie w szafkach wartościowych przedmiotów, należy zadbać o odpowiednie zabezpieczenie. Kluczowe jest to, aby jakość szafek była na jak najwyższym poziomie tak, by nie dopuścić do dostania się do wewnątrz mebli osób nieupoważnionych. Na rynku producenci oferują różnego rodzaju szafy ubraniowe bhp do pracy, które zapewniają wysoką ochronę i komfort. Przede wszystkim tego typu meble powinny posiadać zamykanie w postaci kłódek czy kodów dostępu. Ponadto szafy muszą być wyposażone w specjalne otwory, które gwarantują przepływ świeżego powietrza. Jest to szczególnie istotne, gdy wewnątrz szafek czy szaf przechowywane są buty robocze i odzież. Należy także pamiętać, że przy stosowaniu takich systemów należy zadbać o to, by w firmie była osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo szaf i szafek. Taki administrator powinien mieć dostęp do wnętrza (poprzez posiadanie uniwersalnego klucza czy kodu) w sytuacji zgubienia czy zniszczenia klucza przez osobę, do której przypisano daną szafę. Oczywiście na takiej osobie ciąży spora odpowiedzialność, dlatego warto wybrać właściwego pracownika.

Nawet jeśli w zakładzie są już dostępne szafy pracownicze, to mimo wszystko warto co jakiś czas wymieniać je na nowe modele. Takie działanie zapewni odpowiednią ochronę wszystkim zatrudnionym osobom. Jest to szczególnie ważne, gdy pracownicy wykonują taki zawód, w którym nie mogą zabrać ze sobą do miejsca pracy telefonu ani portfela.