Przebicia dętki rowerowej stanowią jedną z najczęstszych i najbardziej nieporządanych awarii na trasie. Aby zapobiec jej, możemy zakupić opony ze specjalnymi wkładkami antyprzebiciowymi. Tylko w ten sposób możemy zmniejszyć lub całkowicie wyeliminować ryzyko ujścia powietrza na trasie. Dobrej klasy opony są w stanie zniwelować ryzyko przebijania dętki w terenie i na drogach utwardzonych.

Jak działa system przeciwdziałający przebiciu dętki?

antyprzebiciowa opona rowerowa 29Kupując oponę wyposażoną w tego typu wkładki z tworzyw sztucznych, możemy między innymi ustrzec się przebicia opony przez kolce akacji. Antyprzebiciowa opona rowerowa 29 może być odporna na wbijanie się zakrzywionych kolców akacji w czoło ogumienia. Opony odporne na przebijanie są też polecane dla osób, które często poruszają się po drogach i chodnikach, na których leży potłuczone szkło. Dzięki wysokiej jakości warstwie po bieżnikiem szkło nie jest w stanie przebić dętki. Dotyczy to zarówno drobnego szkłą jak i większych kawałków potłuczonych butelek i innych szklanych elementów o ostrych krawędziach. Posiadając opony z warstwą ochronną, możemy także startować w wielu rodzajach zawodów rowerowych. Będziemy tym sposobem mieli szanse nie tylko ukończyć wyścig, ale także zając odpowiednio wysokie miejsce. Przebicia opony na zawodach możemy wyeliminować także, korzystając ze specjalnych uszczelniaczy. Mleko uszczelniające może wspomagać ochronę przed przebiciem w oponie z wkładką.

W oponach z najlepszymi wkładkami chroniącymi przed przebiciem możliwe jest wbijanie pinezek i innych ostrych przedmiotów, bez wpływu na ciśnienie powietrza. Gruba wkładka antyprzebiciowa jest stosowana najczęściej w oponach trekkingowych, które są montowana w rowerach używanych do wypraw z sakwami po drogach utwardzonych.