Stare motocykle miały wielu fanów, mimo iż obecnie w sprzedaży było wiele maszyn z o wiele lepszymi osiągami. Mimo to, zabytkowe motory ciągle miały klimat, którego brakowało u wielu nowoczesnych motocyklów. Odnowione i odrestaurowane maszyny były również bardzo dużą atrakcją na pokazach i zlotach motocyklowych.

Nowe części do motocykla MZ

części do MZWielu kolegów, w tym i ja, zaczynało jazdę na motocyklu od starej i sprawdzonej emzetki, na której szlifowaliśmy umiejętności na lokalnych drogach, i zaczynaliśmy pierwsze dalekie jazdy. Jak wielu innych kierowców, później przesiedliśmy się na mocniejsze i lepsze maszyny, gdyż do naszych starych motorów nie można było dostać części zamiennych, a i sama produkcja została wkrótce zamknięta. Dlatego też, wiadomość o wznowieniu działania linii produkcyjnej i nowej serii motocykli MZ była dla nas jak najbardziej interesująca. Nowe maszyny przebijały osiągami stare motocykle, aczkolwiek miały ten sam niepowtarzalny klimat. Jednak to dostępność części do MZ, produkowanych ciągle wedle starego wzoru, była dla nas najbardziej warta uwagi, bo wielu z nas wolało odremontować stare, sprawdzone maszyny, leżące latami w garażu, niż kupować całkowicie nowy motocykl. Niezależnie jednak od rodzaju maszyny, nowe części do MZ były przede wszystkim tanie i ogólnodostępne. Niemal każdy sklep motocyklowy posiadał pełen asortyment najbardziej potrzebnych podzespołów, a także mnóstwo nowych dodatków, które przeznaczone były głównie do nowych maszyn.

Mimo to, można je było zainstalować z powodzeniem także na zabytkowych emzetkach, bo pasowały do wszystkich maszyn tej firmy, czasem wymagając tylko nieznacznych przeróbek. Dzięki temu, na pokazach motocyklowych widywaliśmy coraz więcej kolegów z odnowionymi maszynami.