Pompa PSG, która była instalowana w samochodach Opel i Saab po 2002 roku została wyposażona w sterownik PSG 16, który pozwala na współpracę sterowników dwuwtykowej pompy ze zintegrowanym sterownikiem silnika. Jest to urządzenie zawierające w swojej pamięci najważniejsze dane identyfikacyjne z przypisanym do każdego pojazdu kodem synchronizacji immobilisera, oprogramowaniem do określonego auta oraz kodem PIN.

Czego oczekiwać po sterowniku PSG16?

Sterownik psg16Wymiana pompy że sterownikiem PSG16 jest karkołomnym przedsięwzięciem, ze względu na konieczność przeprogramowania sterownika. Należy zadbać o to by pompa przed wymontowaniem była poprawnie wylogowana, a immobiliser wyczyszczony. Jest to bardzo trudny zabieg, wykonywany tylko przez niektóre warsztaty samochodowe. Niestety autoryzowane serwisy nie mają tej usługi. Na rynku części używanych można znaleźć sterownik PSG16, ale jego montaż jest niezwykle trudny, ze względu na niepowtarzalne dane, które zawiera, dlatego lepiej skopiować na przyszłość informacje. Sterownik PSG16 ulega awarii nie z powodu pompy, ale raczej ze względu na sposób zamocowania, gdzie narażony jest na silne drgania. Objawy uszkodzonego sterownika to: problemy z obrotami, nie reaguje podał gazu, silnik szarpie się i dusi, auto gaśnie podczas jazdy, silnik gaśnie po rozgrzaniu, zapala się kontrolka check. Problem pojawia się stopniowo aż do momentu, że auto nie odpala całkowicie.

Ważnym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę eksploatując auto ze sterownikiem PSG16 jest jakość tankowanego diesla. Warto czasami uzupełnić paliwo niewielką ilością mixolu, który zwiększa smarowanie. Oszczędzając można sobie narobić poważnych kłopotów, ponieważ naprawa jest bardzo skomplikowana, a znalezienie dobrego serwisu wiąże się z poważnymi kosztami.